Endometrit(Rahim İçi Zarın İltihabı)

Endometrit(Rahim İçi Zarın İltihabı)

Kadın genital yolları enfeksiyon girişi için çok uygundur. O nedenle bir kadın yaşamı boyunca birçok kez genital yol enfeksiyonlarına maruz kalırlar. Bu enfeksiyonların en başlıcaları; Vajinitler, Servisit(Rahim Ağzı İltihabı) ve Rahim İçi İltihaplarıdır.

Kadınlarda, normalde gebeliğin tutunması ve gelişmesi rahim içerisinde olmaktadır. Eğer rahim içerisinde bir enfeksiyon veya herhangi bir anormal durum varsa gebelik gelişmez veya oluşan gebelikler düşükle sonuçlanabilmektedir. Kısacası gebeliğin gelişmesi için, rahim içerisi vazgeçilmez bir öneme sahip dokudur. Özellikle rahim içi enfeksiyonları döllenmiş olan embriyonun rahim içerinde yerleşmesi veya gelişmesine engel olabilmektedir. Genellikle hiçbir belirti vermeden devam edebilir. Ancak bazen adet düzeninde bozukluklara ve karın alt bölgesinde ağrılara yol açabilmektedir. Tekrarlayan düşüklerde ve tekrarlayan tüp bebek başarısızlıklarında rahim içi iltihabı olabileceği düşünülmelidir.

Endometrit Tanısı

Hastanın klinik belirtileri, tekrarlayan düşük veya tüp bebek başarısızlıkları durumunda histeroskopi yapılarak rahim içerisi değerlendirilerek tanı konulabilir. Tanıya göre de uygun tedavi yapılabilir.

Rahim içi iltihabının(endometrit) tedavisi;

1. Histeroskopik Tanı konulur.
  2. En az 10-14 günlük antibiyotik + anti-inflamatuar tedavi uygulanır. Uygun tedavi ile bu enfeksiyonlar 2 hafta içerisinde bu enfeksiyonlar temizlenir. Eğer enfeksiyonlar temizlenmemişse antibiyotik tedavisi değiştirilerek yeni bir tedavi uygulanır.