Böbrek Üstü Bezi Bozuklukları

Böbrek Üstü Bezi Bozuklukları

İnsanlarda böbrek üstü bezi özellikle kortizon grubu hormonlar ve bazı kadınlık hormonlarını salgılar. Böbrek üstü bezinin doğuştan bozuklukları veya daha sonra ortaya çıkan bozuklukları sonucunda özellikle kortizon hormon yapımındaki düzensizlikler görülmektedir. Bu kortizon hormonu bozukluğu da bir taraftan kilo alma ve şeker metabolizması bozuklukları, hipertansiyon şikayetlerine yol açabildiği gibi diğer taraftan da tüylenme ve vücutta sivilcelenme şikayetlerine yol açabilmektedir. Tüm bu şikayetler kadınlarda adet düzeninin bozulmasına, yumurtlama problemlerine ve bazende infertilite/kısırlık şikayetlerine yol açabilmektedir. Özellikle böbrek üstü bezinin doğuştan enzim yetmezliğine bağlı olan Konjenital Sürrenal Hiperplazi dediğimiz şekli sağlık açısından ve infertilite yönünden çok önemlidir. Çünkü bu hastalarda çok ciddi hormon bozukluğu olması nedeniyle; ciddi yaşamsal sağlık sorunları, hormonal düzensizlikler ve infertilite şikayetleri görülmektedir. Bu nedenle infertilite ile birlikte kilo ve adet düzensizliği varsa bu hastalarda böbrek üstü bezi hastalıkları incelenerek ortaya konulmalıdır.

Endokrinoloji Konsültasyonu eşliğinde uygun yumurtlama tedavisi veya tüp bebek tedavisi ile bu hastalar tedavi edilirler.