Bazı Alerjik ve Romatizmal Bozukluklar

Bazı Alerjik ve Romatizmal Bozukluklar

Bağışıklık sistemi genel sağlığımız için önemli olduğu gibi, gebeliğin oluşmasında ve oluşan gebeliğin devam etmesi için de çok büyük önem arz etmektedir. Bağışıklık sisteminde bozukluk olan hastalarda özellikle rahim içerisi, embriyonun tutunmasına veya gelişmesine uygun değildir, embriyoyu reddeder. Gebelik oluşsa bile bazen düşüğe veya erken doğuma neden olabilir. Özellikle tekrarlayan düşük yapan hastalarda ve defalarca tüp bebek tedavisi uygulandığı halde gebelik oluşmayan infertil hastalarda bağışıklık sistemi bozukluğu(İmmünolojik Bozukluk) olabileceği göz önünde bulundurulmalıdır. Bu durumda ki hastalarda İmmünolojik İnfertilite ‘den söz edilmektedir.

İmmünolojik İnfertilite Sebepleri

1. Genel alerjik hastalıklar(Astım Hastalığı, Ürtiker vs).
  2. Romatoit Artrit ve Diğer Romatizmal Hastalıklar
  3. Oto Antikor Yapan Hastalıklar: Antifosfolipit Sendrom, Haşimato Hipotroidisi(Oto İmmün Trioditis) vs
  4. Sistemik İmmünolojik Hastalıklar ve Bozukluklar

Yukarıda sayılan sebeplerden herhangi birisinin varlığında ya embriyo gelişiminde bozukluk olur veya rahim içerisi embriyonun gelişmesine uygun olmaz, embriyonun rahim içerisinde tutulmasına ve gelişmesine izin vermez.

Öncelikle var olan alerjen hastalık veya İmmünolojik Bozukluğa yol açan durum ortaya konur. Sebep belirlendikten sonra sebebe yönelik tedavi uygulanır. Özellikle Antifosfolipit Sendromda; düşük doz kortizon, aspirin ve kan sulandırıcı ilaçlar uygulanır. Bu tedaviden sonra infertilite tedavisine başlanır.

Ayrıca Haşimato Hipotroidisi olanlarda troit hormon tedavisi uygulanarak guatr hormon düzeyleri normale getirildikten sonra yumurtlama tedavisi veya tüp bebek uygulanır ve bu tedavilerle başarılı sonuçlar elde edilebilmektedir.

Romatizmal hastalığı olan infertil hastalarda bir Romatoloji Uzmanından konsültasyon istenir. Romatolog tedavisinin sonunda bu hastalarda yumurtlama tedavisi veya tüp bebek tedavisi uygulanarak başarılı sonuçlar elde edilebilmektedir.