Kadın Genital Yol Enfeksiyonları

Kadın Genital Yol Enfeksiyonları

Kadınlarda genital yol enfeksiyonları arasında en önemlileri; tüplerin ve yumurtalıkların iltihaplarıdır. Özellikle tüplerin geçirmiş olduğu enfeksiyonlar(Salpenjit-Adneksit) hem kadın sağlığını ve cinsel yaşamını olumsuz yönde etkiler, hemde tüplerde hasar oluşturarak kısırlık problemlerine yol açabilmektedirler. Tüplerin iltihaplanması durumunda şiddetli karın ağrısı, karında şişlik ve gerginlik hissi ve adetinin ağrılı olması gibi şikayetler görülmektedir. Bazen vajinal akıntı ve ateş şikayeti de görülebilir. Tüplerde enfeksiyon şüphelenilen hastalarda; jinekolojik muayene ile iyice değerlendirilir. Kan testi yapılır ve ultrason ile yumurtalık ve tüpler iyice değerlendirilerek tanı konulmaya çalışılır.

Tüplerdeki Enfeksiyonun Sebebi

Özellikle Gonore(bel soğukluğu), klamidya ve mikoplazma enfeksiyonları, bakteriler ve diğer mikrobik ajanlar rol oynamaktadır. Tedavide özellikle mikrobik sebepler tespit edilmelidir.

Genital Yol Enfeksiyonları Tedavisi

Tedavisinde ise uygun antibiyotikler ve ağrı kesiciler kullanılmalıdır. Gerektiği durumlarda hastanın eşi de tedavi edilmelidir.
Eğer tüplerde abse veya hidrosalpinks durumu varsa cerrahi işlem gerekebilir.