Genital Estetik

Vajina Estetiği(Kadın Genital Estetiği)

1. Doğuştan Genital Yol Bozuklukları:
    • Doğuştan vajinanın kapalı olması.
    • Hymen(Kızlık Zarı)’in kapalı olması.
    • Vajinada perde olması.
    • Vajina dudaklarının aşırı büyük olması.
    • Klitoris’in çok büyük olması.
  2. Doğum ve Travmalara Bağlı Oluşan Kadın Genital Yol Bozuklukları:
    • Doğum sonu vajina yırtıkları.
    • Doğum sonu perine yırtığı ve sarkmaları.
  3. Rektosel: Kalın bağırsak alt kısmının vajinada fıtık şeklinde çıkıntı yapması(sarkması).
  4. Sistosel: İdrar torbasının vajinaya doğru sarkması(balonlaşması).
  5. Doğuştan Vajina Yokluğu:Bu durumda genç kızlar adet göremezler. En önemli sebebi doğuştan rahim ve vajinanın gelişmesindeki bozukluklara bağlı, vajinanın tamamen kapalı olması ve rahmin normalden çok küçük olmasıdır. Genellikle bir genetik bozukluğa bağlı olduğu için tam tedavi edilemezler, tedavide ancak yeni bir vajen yapılabilir fakat bu hastaların hamile kalmaları mümkün değildir. Eğer yumurtalıkları çalışıyorsa taşıyıcı anne yöntemi ile çocuk sahibi olabilirler.
  6. Kızlık Zarının Kapalı Olması:Bu durumda genç kızlar adet gördükleri halde adet kanı dışarı akamaz. Adet kanı vajinada ve rahim içerisinde birikir. Buna bağlı olarak da bu hastalarda adet döneminde aşırı ağrılar görülür. Tedavisi; lokal anestezi veya genel anestezi altında kızlık zarının orta kısmından 5-10mm ‘lik bir kesi yapılarak bu hastaların adet görmeleri sağlanır. Daha sonra bu hastalarda kısırlık problemi oluşmaz.
  7. Vajinada Perde Olması(Vajinal Septum):Doğuştan olan bir durumdur. Eğer uzunlamasına bir perde var ise genellikle bir sorun yaratmaz. Fakat enlemesine(transvers) bir perde var ise adet kanının dışarı akmasını engelleyebilir, cinsel ilişki bozukluğuna yol açabilir veya doğum esnasında bebek başının doğum kanalından geçmesinde zorluklar oluşturabilir. Bunun tedavisi de, lokal anestezi veya genel anestezi altında bu perde çıkarılır. Bu durum da daha sonra kısırlığa yol açmaz.
  8. Vajina Dudaklarının Aşırı Büyük Olması:Bazı genç kızlarda ve kadınlarda vajinanın büyük dudakları ve küçük dudakları çok büyük olabilir, dudaklarda aşırı sarkmalar olabilir. Bu belirtiler kadınlarda cinsel ilişki problemlerine yol açabilmektedir. Ayrıca günlük yaşamlarında aşırı hareketler ve spor aktiviteleri esnasında ağrılara neden olabilmektedir. Bunların tedavisinde, genel anestezi altında vajina dudakları uygun bir şekilde ve genital estetiğe uygun olarak küçültülerek normal boyut ve şekle döndürülür(Labioplasti Ameliyatı).

9. Klitoris’in Doğuştan Büyük Olması:Hem kozmetik ve estetik yönden aşırı büyümüş olan klitoris, kadında önemli rahatsızlıklara yol açabilir. Ayrıca hareketler ve aktiviteler esnasında rahatsızlıklara ve ağrılara yol açabilmektedir. Bunların tedavisinde, genel anestezi altında Klitoris’in küçültülmesi(Klitoroplasti) operasyonu uygulanarak normal büyüklük ve şekle döndürülür.

Doğum Sonu Vajina Yırtıkları

Doğum sonu vajina ve perine(vajina girişi) yırtıkları özellikle vajinal doğumlardan sonra sıkça karşımıza çıkmaktadır. Özellikle ilk doğumlardan sonra, zor doğum yapanlarda, iri bebek doğuranlarda ve müdahaleli doğum yapan kadınlarda vajina ve perine yırtıkları sık görülmektedir. Çünkü bebek başının çapı 10-15cm arasında olduğundan doğum esnasında bebeğin başı vajinadan geçerken dar(2-3cm) olan vajinayı genişleterek ve yırtarak dışarı çıkar. Bu esnada vajende belli olanlarda yırtıklar oluşmaktadır. Bu yırtıklar kadının daha sonraki yaşamında vajina ve perinenin genişlemesine ve sarkmasına, rahmin sarkmasına, idrar torbası ve makat bölgesinin sarkmasına yol açar. Tüm bu problemler sonucu kadında cinsel tatminsizlik ve bozukluk, idrar kaçırma veya gaz kaçırma gibi şikayetler sıkça görülmektedir. Kadın yaşının ilerlemesi ile birlikte bu sarkma ve şikayetler giderek artar. Neticede cinsel bozukluklar, karın ve bel ağrısı, idrarını tutamama ve gaz kaçırma şikayetleri daha belirgin hal alır.

Tedavisinde, genel anestezi altında idrar torbasının toparlanması(Sistosel Onarımı), rektum sarkmasının giderilmesi ve toparlanması(Rektosel Onarımı), vajina ve perine yırtıklarının onarılması ve vajinanın daraltılması(Vajinoplasti Ameliyatı) ameliyatlarıyla doğum sonu vajinal ve genital yırtıklar onarılırlar.

İdrar torbasının sarkması doğum yapan bayanlarda yaklaşık 40 yaş sonrası yaklaşık %30-60’a yakınında görülür. Bunun en önemli özelliği ıkındığında idrar torbası vajenden dışarı sarkar. Artı başlangıçta bunların bir kısmı idrar kaçırır. Öksürünce hapşırınca gülünce ağır bir şey kaldırdığında idrar kaçırma şikayetleri olur. O nedenle de bu hastaları zamanında iyi tanı konmalı önlem alınmalı ve yırtıklara bağlı sarkıklara bağlıysa onlar da cerrahi olarak küçük bir işlemle onarılır cerrahi tedavisi yapılır ve hastanın şikayeti giderilmiş olur.

Ayrıca rahim sarkması(Uterus Prolapsus) durumlarında: vajinal yolla veya karın açılarak, rahim ve genital organlar kuyruk sokumu kemiğinin iç yüzüne asılır. Bu ameliyatlarda başarı oranları %90-95 ‘dir.

Rahim Sarkması

Rahim sarkması, bu da yine idrar torbası sarkması ve vajen sarkmasıyla birlikte zor doğumların çok doğum yapmanın ortaya koyduğu bir sekeldir. Yani bu hastalar özellikle rahim asıcı bağlarında doğum esnasında zor doğumlarda iri doğumlarda rahimin asıcı destek bağları var o bağlarda zedelenme olur ve bunlar sarkar. Sarktığı için rahim aşağı sarkar. Bunun da özelliği özellikle hastalar gündüz kalkıp çalıştığında bel ağrısı sanki içlerinden bir şey kopuyormuş gibi bir ağrıya yol açmaktadır. Akşam yattıklarında rahatlarlar sabah çalışmaya başladığında tekrar şikayetler artar. Bunun da tedavisi eğer zamanında yapılmazsa rahim tamamen vajenden dışarı dahi sarkar. Hastalar en basit hareket ile sürekli parmakla içeri ittirerek idrar yapmaya çalışırlar. Tabi bu durum hastanın hem yaşam konforunu bozuyor hem de sürekli sarktığı için idrar torbasında yada rahim ağzında dışarıyla tahrişle yaralar oluşmaktadır. Bu yaralar bazen kötü yaralara da dönüşebilmektedir. Onun için bunlarda da özellikle erken dönemde tanı konup rahimin askı ameliyatlarıyla bunlar da giderilmektedir.

Vajina Estetiği Ameliyatlarında Ağrı Olur mu

Vajina estetiği ameliyatı geçiren hastalar ne zaman işe başlar ne zaman ayağa kalkar ve bunların da ağrısı olur mu ? En çok sorulan sorulardan birisi de bunlardı. Özellikle vajina dudakları ameliyatı yapılanlar genellikle 2-3 gün içerisinde normal yaşantılarına devam edebilirler, işlerine gidebilirler. Ancak vajen sarkması, vajen yırtıkları, idrar torbası sarkması, rahim torbası sarkması gibi ameliyatlar geçirenler özellikle 15 gün içerisinde çok dikkat etmeleri gerekiyor. Dokuların yara yüzeylerinin iyileşmesi dokuların kendini toplaması gerekiyor. Bunları bu 15 gün içerisinde ağır bir şey kaldırmamaları, işe gitmemeleri, aktivitelerini kısıtlamalarını öneriyorum.